2015. március 3., kedd

Látogatás a Fortepan.hu-n (2015/1)

Többször is írtam már a Fortepan.hu gyűjteményéről. Legutoljára 2014 januárjának elején jeleztem, hogy a nyilvános kezdetekhez képest (2009) mennyit gyarapodott a régi fotómentő gyűjteménynek a nyilvános állománya. Tavaly még 31 ezer felvételről szólhattam, ma reggel viszont az időrendbe rendezett teljes, előhívható állomány meghaladta a 46 ezret!

A honlap alján is jól látszik, hogy jócskán megszaporodott az adományozók névsora - a képek forrásonként is elérhetők, vagy aki sűrűbben látogatja, előhívhatja csak a friss anyagot... De a legteljesebb élményt a nyugodt lapozás jelenti a komplett gyűjteményben. Mindig föl lehet fedezni egy-egy beugró új képet, valóságdarabot...

Múltkor azt írtam: nagykorúsodott a gyűjtemény. Ami azt jelenti, illik rendszeresen komolyan venni. Akár le is szögezhetném magamnak a jövő munkarendjét: legalább kéthavonta beugrom hozzájuk és jelentést teszek a blog révén a tapasztaltakról. Most 1926-ból hoztam néhány mutatós kordokumentumot.

Németországi sómúzeumban
Ózdi vasmű


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése