2013. június 2., vasárnap

Fotósuli, 9. évad

Poézis - fotóban. A szerzőt megtudja, ha
végignézi a virtuális tárlatot is
Minden (majdnem) úgy megy, mint a karikacsapás. Kilencedik alkalomra már bejáratottá vált a Hargita Megyei Kulturális Központ professzionális fotósulija. Hogy miben különbözik ez a sokféle fotótanfolyamtól és fotós iskolától? Abban, hogy azon kevesek közé tartozik, amelyek hivatalosan is elismert képesítést nyújtanak a hallgatóknak. Ezért a kitüntető figyelem is a részemről. Meg aztán: helyben van, úgy köszöntenek be hozzám, mint az évszakok: egy tavasszal, egy ősszel. Ez a legutóbbi április 12-én rajtolt és május 30-án végződött a szokásos kollokviummal. A résztvevők száma az átlagosan optimális: 12. Írásbeli és szóbeli között elvégeztem a szokásos közvéleménykutatást a tanfolyamról, szemelvények a véleményekből alább - természetesen, név nélkül.

* Minden tetszett, az elmélet s a kirándulás is. Többet adtam volna viszont a programokból: Photoshop, Lightroom. Minden nap elején egy órát szántam volna erre. (Férfi - F)

* Jobb lett volna, hogy a stúdiófotózások után a feldolgozásra koncentrálunk. Amúgy nagyon tetszett, nagyon szerettem...A pénzt megérte, ha újra be kellene iratkozni, újra megtenném. (Nő - N)

*  Jó hangulat, tetszett a barátságos légkör, javasolnék egy bevezető órát, napot, a fogalmak tisztázására, hogy mindenki azt és úgy értse, amit és ahogy kell... Azt hiszem, még egyszer el fogok jönni, hogy kiegészítsem a tudásomat. (F)

* Örvendtem, hogy megismerkedtem a fotózással és az emberekkel. Nekem ez nagyon új volt, kíváncsi voltam, hogy működik a frissen vett gépem. (N)

* Amit szintén tárgyaltam volna, az a hagyományos fotográfiának a műszaki részét és egyáltalán a fotóesztétikát, a szabályaiból többet felvillantani... Voltak dolgok, amiben nem értettem egyet az előadókkal, azt szóvá is tettem, de ezért nem volt baj.  (F)

* Az információk rögzítése nem megoldott, kellene legyen egy minimális keret, amit megkapunk... Zavart, hogy az előadók nem tudták a gondolatmenetüket végigvinni, mert vegyes társaság volt, s olyan kérdések adódtak pl. a haladók részéről, amit a kezdők nem értettek és fordítva. (F)

* Ami a konkrét vizsgafotóimat illeti, jobbat is el tudtam volna képzelni, de a munka miatt nem tudtam alaposan odaállni. Meg nincsenek is nekem még olyan komoly fotóim, ami a művészet felé irányuljon. Eddig úgy volt, ha mentem valahová a haverokkal, hát fényképeztem. Csak úgy... (F)

* Személy szerint a gyakorlat érdekelt, s ebből nekem egy kicsit több kellett volna. (F)

* Arra számítottam, hogy valami iskolás tanfolyam lesz, aztán kellemesen csalódtam, mert az egyetemi laborfoglalkozásra emlékeztetett...  A tanfolyam előtti fotóimat nézve saját magamon látom a fejlődést. Elővettem a régebbi munkáim és olyan értékeket, meglátásokat fedeztem föl rajtuk, amiket annak idején nem is tudtam végiggondolni. (F)

* Stimuláló erővel hatott rám. Még arra is rájöttem, hogy a fotótörténelem igazából mennyire érdekes. Nem tudom, lesz-e gyakorlati haszna a diplomámnak, de majd kialakul a jövőben. (F)

* Azzal jöttem ide, hogy tanuljak. A tanfolyam elindított ezen az úton. (F)

Szokás szerint, a vizsgamunkákból ezúttal is összeválogattam egy szubjektív "tárlatot" (megtekinthető itt), illetve frissítettem az eddigi évadokat közösen bemutató mega-kiállítást (itt látható). A szöveg melletti illusztráció szerzőjét majd megtalálják, ha végignézik a virtuális kiállítást - számomra ez nyerné meg az évad amúgy nemlétező "nagydíját".

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése