2012. szeptember 20., csütörtök

Tűnődés és visszatérés

Nehéz volt leülni, hogy megírjam ezt a bekezdést. Azt hiszem, hibát követtem el, amikor a blogot beneveztem a Goldenblog versenyre. Mindenek előtt azért, mert ezt a vállalkozást nem valamiféle érdem megszerzéséért indítottam, hanem belső szükségletből, kíváncsiságból. Amíg ezt a jellegét szem előtt tartottam, ment minden, mint a karikacsapás. Amióta viszont a hiúság vizeire tévedtem, összekuszálódtak a dolgok. Elbizonytalanodtam. Azt hittem (reméltem?), hogy ami nekem fontos, jelentéses, kifejezésre juttatni érdemes gondolat, az most egy jelzés erejéig visszaköszön majd az olvasói értékelésből. Hát... nem jött össze. A fotótanú-t még csak meg se parittyázták. Odáig menően, hogy még én magam sem voltam képes saját blogomra szavazni, ugyanis nincs Facebook azonosítóm, és nem is lesz, márpedig ez feltétel volt ahhoz, hogy az ember részt vehessen a közönségszavazáson. Mikor ezzel a ténnyel szembesültem, egycsapásra elvesztettem érdeklődésemet a verseny iránt és már csak abban reménykedtem, hogy talán az ismeretlen, arctalan és személytelen "szakzsűri" hátha felfigyel az általam összehordottakra. Ez se következett be, mire levontam a következtetést: így jár mindenki, aki letér az önzetlen, érdekmentes szenvedély útjáról.

Közben zajlott az élet, a Minden napra 1 fotó galériám rendületlenül szaporodott, már a 200 felé közeledett, továbbá Macalik Ernő emlékezetes tárlata után újabb régi fotós ismerős jelent meg a láthatáron: a nagykárolyi gyökerű Murvai György, aki arról értesített a napokban, hogy egy társával könyvet írt a nagykárolyi fotográfia történetéről (biztosan volt mit kutatniuk e téren!),  s szeptember 22-én lesz kiállítással egybekötött könyvbemutatója a nagykárolyi Károlyi Kastélyban. Könyvéből ígért egy példányt, alig várom, hogy bemutathassam a blogban... Szóval, zajlik az élet, a fotósok fotóznak, egyre iszonyúbb az a fotómennyiség, ami felhalmozódik itt a földön, hiába, millió és millió arca van ennek a látható és láthatatlan, nyilvános és intim valóságnak.  A fotótanú megrázza magát és tovább folytatja...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése