2012. január 7., szombat

Fotó és irodalom

Baracs Dénes: Kíváncsiság 1 (Párizs)
Egyre terjedelmesebb, nehezen kezelhetőbb az a különoldal, amit a fenti címen nyitottam erről a blogról, s amelynek tartalomjegyzéke jobbra mindjárt itt lóg le, közvetlenül a legfrissebb bejegyzés mellett. A gyűjtőszenvedély egyelőre nagyobb bennem, mint a keresésre-kutatásra szánt idő, ezért meg kell elégednem azokkal az írásokkal, melyekre más irányú olvasmányaim során véletlenül rábukkanok. Ezek a rábukkanások olyanok, mint mikor váratlanul utcán heverő pénzdarabot pillant meg az ember: ha nem hajol le érte azonnal, oda a varázs, elillan a szerencse pillanata... Ezért aztán, ha könyv kerül a kezembe, nem feledkezem meg arról, hogy egy kicsit az egészséges gyanakvás ösztönével lapozzam végig, hátha rejtőzik benne néhány, gyűjteményembe illő sor.


Így jártam most, az új év első napjaiban Székedi Ferenc barátom 1996-os könyvével (Hétköznapok, délibábok. Pallas-Akadémia), amely bevallottan "szövegeket" tartalmaz, vagyis újságcikkek és beszédek gyűjteményét az 1990-96-os évekből. Tanulságos volt a gyűjteményben rábukkanni A szürke eminenciás c. írásra (ami mától bekerült az antológiába), hiszen régóta szerettem volna olyan forrásra bukkanni, melyben Baracs Dénes fotóiról olvashatok. 2009. május 31-én A vidám cigány c. bejegyzésben pár gondolat erejéig magam is írtam a fotografáló bukaresti hírügynökségi tudósítóról, sőt rögtönzött portfóliót is összeállítottam képeiből, a róla szóló információk viszont csak most teljesednek ki összefüggő képpé, ami indokolttá teszi, hogy újra felmelegítsem a témát, néhány Baracs-fotó kíséretében.
Baracs Dénes: Kíváncsiság 2 (Párizs)
Ui. Arra gondoltam, hogy megkérem az idelátogatókat, hogy ha történetesen fotóval, fotografálással kapcsolatos irodalmi műre bukkannak, jelezzék nekem, ha nem esik nehezükre. Előre is köszönök minden javaslatot...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése