2011. november 18., péntek

Vizsgáztak a 6. HMKK-fotósulisok

A 6. fotósuli végzőseinek galériája - itt nyílik
Úgy tűnik, mintha csak nemrég indult volna útjára a Hargita Megyei Kulturális Központ 6. professzionális fotókurzusa (így is volt!), s máris múlt időben beszélhetünk róla. 12 ifjú ember - 11 a friss eresztésből, 1 a múltkori csapatból - érdemelte ki a szakmai képzettséget igazoló oklevelet. Volt, akit maga az okmány megszerzésének vágya vezetett a csapatba, mást meg a szakmai kíváncsiság, a profiktól tanulás lehetősége...


Amennyire időm engedte, igyekeztem végigkísérni alakulásukat, kiteljesedésüket, majd a vizsga előtti várakozás holtidejében egyenként megvallattam őket a tanfolyamon szerzett tapasztalataikról, a tanulságokról. Mivel a vélemény mindig fontosabb, mint a mögötte álló személy, ezúttal is inkább a meglátásokból tallózunk - a személyi vonatkozások maradjanak a fotográfia területén.


A véleményekből:


* A gyakorlati foglalkozásnak valamivel nagyobb súlyt adtam volna...


* Az eseményfotózásból többet szerettem volna kapni. Úgy tűnik, ezt majd nekem kell pótolnom a továbbiakban. Mint annyi mindent, amiről tanultunk...


* Tetszett, hogy a szakmai tudnivalókat elméletileg is megalapoztuk. Különösen örvendek az erdélyi fotótörténetnek, nagyon sok meghatározó anyagot kaptunk e téren, ami elégséges a tovább induláshoz.


* Amikor elején végignéztem a tananyagon, azt mondtam, engem ebből a feldolgozás érdekel, a fotótörténet kevésbé, mert ez utóbbinak az ember könnyen utánanézhet, ha éppen érdekli... Ez az elképzelésem megdőlt. A fotótechnika mellett sikerült megszeretni a fotográfia történelmi-társadalmi helyfoglalását szűkebb és tágabb térben. Jó lenne a most elsajátítottakat egy más, szervezett keretben tovább építeni.


* Az, hogy elmaradtam a múltkori vizsgáról és most jelentkeztem, lehetővé tette az ismétlést. Minden sokkal világosabb lett. A korábban tanultak rendre mind eszembe jutottak...


* Ha van fény, akkor van fotó. Ezt alaposan megtanultam.


* Úgy látom, a diplomát megszerezni nem lett volna nehéz, viszont a tanfolyamtól sokkal többet kaptam. Igyekeztem egy percet sem elmulasztani.


* Sajnálom, nincs ennek egy második szintje, egy amolyan "level 2". Jó lenne megteremteni egy magasabb szintű fórumot azoknak, akik ezt igénylik a végzettek közül.


* A portréfotózás számomra új, izgalmas terület volt. Igyekszem beszerezni a munkához szükséges felszereléseket.


* Nem találtam fölöslegeset az előadott anyagban. Ez így tömör és jó volt. Szüleim állták a költségeket, nekik kell majd számot adnom az eredményről.


* A terepezés nagyon-nagyon tetszett...


* Képfeldolgozásra több időt szántam volna, de nem úgy, hogy más tevékenységtől vegyük el az időt. Mindenre minimális idő jutott, semmi sem volt felesleges.


Beszéljenek hát a képek. Az illusztráció alatti magyarázatról elérhető a vizsga-galéria, s a kiválogatott munkák mindegyikéhez személyre szóló kritikát fogalmaztam. Alatta mások is véleményt nyilváníthatnak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése